სასწავლო პროექტის გეგმის შაბლონი
სასწავლო თემის ავტორი
|
||
სახელი და გვარი
|
იზა ჯუგელი
|
|
რაიონი
|
ზესტაფონი სოფ.მეორე სვირი.
|
|
სკოლა
|
მეორე სვირის 2-საჯარო სკოლა.
|
|
ქალაქი
|
ზესტაფონი
|
|
თემის
მონახაზი
|
||
‘’წელიწადის დროები’’
|
||
თემის აღწერა ან სრულყოფილი დასახელება
|
||
თემის შინაარსი
|
||
მოსწავლები აღერენ
წელიწადის დროებს სეზონების მიხედვით,თუ როგორ იცვლის სახეს ბუნება, როგორ
იცვლება კლიმატი,რა ბუნებრივი მოვლენები მოჰყვება წელიწადის თითოეული დროის
დადგომას.
|
||
საგანი
|
||
ქართული,ბუნება,ხელოვნება,ისტი.
|
||
დონე/კლასი
|
||
დაწყებუთი საფეხური,4-კლასი.
|
||
განხორციელების დროის ჩარჩო
|
||
45წუთი 2კვირა.
|
||
თემის საფუძვლები
|
||
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
|
||
ბუნ.IV.1.მოსწავლეს შეუძლია ორგანიზმების სასიცოცხლო ციკლის აღწერა.
· აღწერს იმ ცვლილებებს, რომლებსაც სხვადასხვა
მცენარე განიცდის სასიცოცხლო ციკლის განმავლობაში (მაგ., თესლი-ნაყოფი-თესლი).
ქართ. IV. 11. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის მცირე ზომის ტექსტების შეთხზვა.
·
ცხოვრებისეული
შთაბეჭდილებების საფუძველზე წერს მცირე ზომის ტექსტს;
·
შესაფერისი
ლექსიკის გამოყენებით ადგენს მარტივ დარგობრივ ტექსტებს (კლიმატური პირობების
აღწერას, გეოგრაფიული გარემოს აღწერას, მათემატიკურ ამოცანას);
ს.გ.IV.11. მოსწავლეს შეუშეადძლია აროს ერთმანეთს ხელოვნების სხვადასხვა დარგი.
·
ადარებს
ხელოვნების სხვადასხვა დარგის ნიმუშებს გამომსახველობითი ხერხების, მასალის, ტექნიკის
მიხედვით;
ის ტექნ. I.3. მოსწავლეს შეუძლია ისტ პროდუქტის შესაქმნელი
საშუალებების გამოყენება.
·
ქმნის თავისი ასაკობრივი ჯგუფისათვის
შესაბამისი ციფრული ფორმატის პროდუქტს როგორც ინდივიდუალურად, აგრეთვე
თანაკლასელებთან ერთად; ასევე მასწავლებლის ან
მშობლის დახმარებით (მაგალითად, გარემოს დაცვის შესახებ პროექტის
დამხმარე, თვალსაჩინო მასალა).
21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევები:
●
მუშაობის ორიგინალობისა და გამომგონებლობის დემონსტრირება;
●
ინფორმაციის კლასიფიკაცია, ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად
და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.
●
პასუხისმგებლობების
გაზიარება მუშაობის პროცესში.
|
||
|
||
პროექტის სასწავლო მიზნები/სწავლის შედეგები
|
||
მოსწავლემ უნდა შეძლოს: ორგანიზმების სასიცოცხლო ციკლის
აღწერა;
დაასახელოს ზოგიერთი
ორგანიზმის ნიშან-თვისებების ადაპტაციური მნიშვნელობა;
მიუსადაგოს სამეტყველო ქცევა
დასახულ საკომუნიკაციო ამოცანას;
ითანამშრომლოს
სხვებთან, როგორც საკუთარი, ისე საერთო მიზნის მისაღწევად;
გამოიყენოს სახვითი ხელოვნების ძირითადი ელემენტები და პრინციპები ნამუშევრის შექმნისას;
მიმართოს სხვადასხვა მასალას, ტექნიკას და პროცედურას ნამუშევრის შექმნისას და შეძლოს გამოავლინოს მათი შესაძლებლობები;
ისტ
პროდუქტის შესაქმნელი საშუალებების გამოყენება;
კომუნიკაციის
ტექნოლოგიური საშუალებების გამოყენება;
კვლევის
ტექნოლოგიური საშუალებების გამოყენება;
მუშაობის ორიგინალობისა და გამომგონებლობის დემონსტრირება;
ინფორმაციის კლასიფიკაცია, ანალიზი და სინთეზირება
პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად;
პასუხისმგებლობების
გაზიარება მუშაობის პროცესში.
|
||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
|
||
ზოგადი კითხვა
|
რა
ცვლიბებს ვხედავთ ბუნებაში?
|
|
თემატური კითხვები
|
როგორ იცვლება წელიწადის
დროები?
|
|
შინაარსობრივი კითხვები
|
ჩამოთვალე
წელიწადის დროები?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
შეფასების გეგმა
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სხვა
საკითხები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საბაზისო
უნარ-ჩვევები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ბეჭდვის და თაგუნას მოხმარების უნარ -ჩვევები (ბეჭდვა,ფუნქციებში
შესვლა .კოპრება,ჩასმა და ფაილის დახმარება)პროგრამა ვორდის მოხმარების საბაზისო
უნარ-ჩვევა.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო
პროცედურები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
პროექტზე მუშაობის დაწყების წინ მოსწავლეებს დავუსვამ ზოგად
კითხვას:რა ცვლიბებს ვხედავთ ბუნებაში? გაიმართება
დისკუსია. შემდეგ საუბარს წარვმართავ თემის ირგვლივ და ვადგენ რა იციან
მოსწავლეებმა. ვსვამ თემატურ კითხვას: როგორ
იცვლება წელიწადის დროები? შემდეგ ვსვამ შინაარსობრივ კითხვებს: ჩამოთვალე წელიწადის დროები? მოსწავლეები ავსებენ ვ-მ-ვ სქემის პირველ
გრაფას.
მოსწავლეთა საჭიროების დადგენის შემდეგ ვიწყებ პროექტის გეგმის
გაწერას. ვყოფ მოსწავლეებს მათი შესაძლებლობების და უნარის მიხედვით სამ ჯგუფად.
I ჯგუფი „ინოვატორები“
მოიძიებენ ინფორმაციას ინტერნეტში წელიწადის დროების შესახებ(მათ დაეხმარება
მე-8 კლასის მოსწავლეები), II ჯგუფი „მწერლები“შეთხზავენ თხზულებას წელიწადის
დროებზე და მოიძიებენ შექმნილ მხატვრულ
ნაწარმოებებს .III ჯგუფი„მხატვრები“შექმნიან ნახატებსწელიწადის დროებზე,ბუნებრივი
მასალითსხვადასხვა ფიგურებს. დაკვირვების ფურცლის გამოყენებით მოსწავლეები
დაწერენ რეზიუმეს და ავსებენ ვ-მ-ვ სქემის მე-2 გრაფას.
ეტაპობრივად ვხვდები მოსწავლეებს და ვუწევ ფასილიტაციას, ვახდენ
ინდივიდუალური და ჯგუფური მუშაობის შეფასებას აღრიცხვის დონეზე.
მოსწავლეები შეგროვილი მონაცემებით ერთობლივად ქმნიან ელექტრონულ
გაზეთს და ბუკლეტს. ავსებენ ვ-მ-ვ სქემის მე-3 გრაფას.აწყობენ მხატვრული კითხვის
საღამოს და ნამუშევრების პრეზენტაციას.
პროექტის დასრულების შემდეგ მოსწავლეები განიხილავენ მიღებულ ცოდნას და შემდგომ ნაბიჯებს. მათი
საბოლოო პროდუქტი პროექტის რუბრიკის გამოყენებით შეფასდება.
|
დიფერენცირებული სწავლება
|
||
|
სპეციალური საჭიროებები
|
დაუშვით წერილობითი დავალებების ზეპირად შესრულება,ან მიეცით
მოსწავლეებს საშუალება კარნახის გზით უპასუხონ შეკითხვებს.მნიშვნელოვანია
უფროსების დახმარება წერითი და ტექნოლოგიური დავალებების შესრულებისას ‘შექმენით
წყვილში მუშაობის შესაძლებლობები.
|
|
არაქართულენოვანი
მოსწავლეები
|
საკლასო მუშაობისას დააწყვილეთ
სხვა მოსწავლესთან,ენობრივი დდდატვირთვის საჭიროებების
გათვალისწინებით.(მაგალითად,ჟურნალში ჩანაწერების გაკეთებისას}
მიიღეთ მოსწავლის მიერ მშობლიურ
ენაზე შესრულებული დავალებები შემდგომი თარგმნისთვის.
|
|
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
|
პრეზენტაციების მომზადებისას გამოიყენონ
დამატებიტი მულტიმედიური ფუნქციები.
თუ მოსწავლეს განსაკუთრებული ტექნიკური
უნარი გააჩნია მიეცით შესაძლებლობა
შექმნას კლასის ბლოგი.
|
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა) |
||
ფოტოკამერა
კომპიუტერი
(ები)
ციფრული კამერა
DVD ფლეიერი
ინტერნეტკავშირი
|
ლაზერული დისკი
საბეჭდი
მანქანა/პრინტერი
პროექტორი
სკანერი
ტელევიზორი
|
VCR, ვიდეო
ვიდეოკამერა
ვიდეო საკონფერენციო
აღჭურვილობა.
|
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
|
||
მონაცემთა
ბაზა/ცხრილები
საგამომცემლო
პროგრამები
ელფოსტის
პროგრამა
ენციკლოპედია
კომპაქტდისკზე
|
ფოტო/სურათების
დამუშავება
ინტერნეტძიება
მულტიმედია
|
ვებგვერდის შექმნა
ვორდის პროგრამა
|
ბეჭდვითი მასალები
|
ბუნება-გ.კვანტალიანი, ქართული-ნ.მაღლაკელიძე,ხელოვნება-ნ.მაჭარაშვილი
|
ინვენტარი/მასალები
|
ფერადი
ქაღალდები, ფანქრები,გუაში,წებო,პლასტელინი,სხვადასხვა ბუნებრივი მასალა.
|
ინტერნეტრესურსები
|
https://www.google.ge/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=%E1%83%AC%E1%83%98
|
სხვა რესურსები
|
ბუნებაში გასვლა და ბუნებრივ მოვლენებზე
დაკვირვება.
|
No comments:
Post a Comment