Sunday, August 3, 2014

სასწავლო პროექტის გეგმის შაბლონი

                             სასწავლო პროექტის გეგმის შაბლონი

სასწავლო თემის ავტორი
სახელი და გვარი
იზა  ჯუგელი
რაიონი
ზესტაფონი სოფ.მეორე სვირი.
სკოლა
მეორე სვირის 2-საჯარო სკოლა.
ქალაქი
ზესტაფონი
თემის  მონახაზი
‘’წელიწადის დროები’’
თემის აღწერა ან სრულყოფილი დასახელება
თემის შინაარსი
მოსწავლები აღერენ წელიწადის დროებს სეზონების მიხედვით,თუ როგორ იცვლის სახეს ბუნება, როგორ იცვლება კლიმატი,რა ბუნებრივი მოვლენები მოჰყვება წელიწადის თითოეული დროის დადგომას.
საგანი
ქართული,ბუნება,ხელოვნება,ისტი.
დონე/კლასი  
დაწყებუთი საფეხური,4-კლასი.
განხორციელების დროის ჩარჩო
45წუთი 2კვირა.
თემის საფუძვლები
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
ბუნ.IV.1.მოსწავლეს შეუძლია  ორგანიზმების სასიცოცხლო ციკლის აღწერა.
·      აღწერს იმ ცვლილებებს, რომლებსაც სხვადასხვა მცენარე განიცდის სასიცოცხლო ციკლის განმავლობაში (მაგ., თესლი-ნაყოფი-თესლი).
ქართ. IV. 11. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის მცირე ზომის ტექსტების შეთხზვა.
·         ცხოვრებისეული შთაბეჭდილებების საფუძველზე წერს მცირე ზომის ტექსტს;
·         შესაფერისი ლექსიკის გამოყენებით ადგენს მარტივ დარგობრივ ტექსტებს (კლიმატური პირობების აღწერას, გეოგრაფიული გარემოს აღწერას, მათემატიკურ ამოცანას);
..IV.11.  მოსწავლეს შეუშეადძლია აროს ერთმანეთს ხელოვნების სხვადასხვა დარგი.
·           დარებს ხელოვნების სხვადასხვა დარგის ნიმუშებს გამომ­სახვე­ლობითი ხერხების, მასალის, ტექნიკის მიხედვით;

ის ტექნ. I.3. მოსწავლეს შეუძლია ისტ პროდუქტის შესაქმნელი საშუალებების გამოყენება.
·           ქმნის თავისი ასაკობრივი გუფისთვის შესაბამისი ციფრული ფორ­მატის პროდუქტს როგორც ინდივიდუალურად, აგრეთვე თანაკლასელებთან ერთად; ასევე მასწავლებლის ან მშობლის დახმარებით (მაგალითად, გარემოს დაცვის შესახებ პროექტის დამხმარე, თვალსაჩინო მასალა).

21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევები:

     მუშაობის ორიგინალობისა და გამომგონებლობის დემონსტრირება;

     ინფორმაციის კლასიფიკაცია, ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.

      პასუხისმგებლობების გაზიარება მუშაობის პროცესში.



პროექტის სასწავლო მიზნები/სწავლის შედეგები
მოსწავლემ უნდა შეძლოს: ორგანიზმების სასიცოცხლო ციკლის აღწერა;
დაასახელოს ზოგიერთი ორგანიზმის  ნიშან-თვისებების   ადაპტაციური მნიშვნელობა;
მიუსადაგოს ამეტყველო ქცევა დასახულ საკომუნიკაციო ამოცანას;
თანამშრომლოს სხვებთან, როგორც საკუთარი, ისე საერთო მიზნის მისაღწევად;
გამოიყენოს სახვითი ხელოვნების ძირითად ელემენტები და პრინციპები ნამუშევრის შექმნისას;
მიმართოს  სხვადასხვა მასალას, ტექნიკას და პროცედურას ნამუშევრის შექმნისას და შეძლოს გამოავლს მათ შესაძლებლობები;
ისტ პროდუქტის შესაქმნელი საშუალებების გამოყენება;
კომუნიკაციის ტექნოლოგიური  საშუალებების  გამოყენება;
კვლევის ტექნოლოგიური  საშუალებების გამოყენება;
მუშაობის ორიგინალობისა და გამომგონებლობის დემონსტრირება;
ინფორმაციის კლასიფიკაცია, ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად;
პასუხისმგებლობების გაზიარება მუშაობის პროცესში.



მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
ზოგადი კითხვა
რა ცვლიბებს ვხედავთ ბუნებაში?
თემატური კითხვები
როგორ იცვლება წელიწადის დროები?
შინაარსობრივი კითხვები
ჩამოთვალე წელიწადის დროები?







შეფასების გეგმა
შეფასების დროის ჩარჩო
პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე
მოსწავლეები მუშაობენ პროექტებზე და ასრულებენ დავალებებს
პროექტზე მუშაობის დასრულების შემდეგ









არასწორი
კითხვები
ვმვ-სქემა

პროექთის
გეგმა

დაკვირვების ფურცელი
რეზიუმების წერა
საიმფორმაციო ბუკლეთების დამზადება



ჯგუფური შეფასებები და თვითვითი შეფასებები

პრზენთაცია



საგაზეთო
რუბრიკები
ვ-მ-ვ სქემა
შეხედულობებები
შემაჯემებელი
ესე
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი

სხვა საკითხები
საბაზისო უნარ-ჩვევები
ბეჭდვის და თაგუნას მოხმარების უნარ -ჩვევები (ბეჭდვა,ფუნქციებში შესვლა .კოპრება,ჩასმა და ფაილის დახმარება)პროგრამა ვორდის მოხმარების საბაზისო უნარ-ჩვევა.
სასწავლო პროცედურები
პროექტზე მუშაობის დაწყების წინ მოსწავლეებს დავუსვამ ზოგად კითხვას:რა ცვლიბებს ვხედავთ ბუნებაში? გაიმართება დისკუსია. შემდეგ საუბარს წარვმართავ თემის ირგვლივ და ვადგენ რა იციან მოსწავლეებმა. ვსვამ თემატურ კითხვას: როგორ იცვლება წელიწადის დროები? შემდეგ ვსვამ შინაარსობრივ კითხვებს: ჩამოთვალე წელიწადის დროები? მოსწავლეები ავსებენ ვ-მ-ვ სქემის პირველ გრაფას.
მოსწავლეთა საჭიროების დადგენის შემდეგ ვიწყებ პროექტის გეგმის გაწერას. ვყოფ მოსწავლეებს მათი შესაძლებლობების და უნარის მიხედვით სამ ჯგუფად. I ჯგუფი „ინოვატორები“ მოიძიებენ ინფორმაციას ინტერნეტში წელიწადის დროების შესახებ(მათ დაეხმარება მე-8 კლასის მოსწავლეები), II ჯგუფი „მწერლები“შეთხზავენ თხზულებას წელიწადის დროებზე და მოიძიებენ  შექმნილ მხატვრულ ნაწარმოებებს .III ჯგუფი„მხატვრები“შექმნიან ნახატებსწელიწადის დროებზე,ბუნებრივი მასალითსხვადასხვა ფიგურებს. დაკვირვების ფურცლის გამოყენებით მოსწავლეები დაწერენ რეზიუმეს და ავსებენ ვ-მ-ვ სქემის მე-2 გრაფას.
ეტაპობრივად ვხვდები მოსწავლეებს და ვუწევ ფასილიტაციას, ვახდენ ინდივიდუალური და ჯგუფური მუშაობის შეფასებას აღრიცხვის დონეზე.
მოსწავლეები შეგროვილი მონაცემებით ერთობლივად ქმნიან ელექტრონულ გაზეთს და ბუკლეტს. ავსებენ ვ-მ-ვ სქემის მე-3 გრაფას.აწყობენ მხატვრული კითხვის საღამოს და ნამუშევრების პრეზენტაციას.
პროექტის დასრულების შემდეგ მოსწავლეები განიხილავენ   მიღებულ ცოდნას და შემდგომ ნაბიჯებს. მათი საბოლოო პროდუქტი პროექტის რუბრიკის გამოყენებით შეფასდება.  









დიფერენცირებული სწავლება

სპეციალური  საჭიროებები
დაუშვით წერილობითი დავალებების ზეპირად შესრულება,ან მიეცით მოსწავლეებს საშალება კარნახის გზით უპასუხონ შეკითხვებს.მნიშვნელოვანია უფროსების დახმარება წერითი და ტექნოლოგიური დავალებების შესრულებისას ‘შექმენით წყვილში მუშაობის შესაძლებლობები.

არაქართულენოვანი
მოსწავლეები
საკლასო მუშაობისას დააწყვილეთ სხვა მოსწავლესთან,ენობრივი დდდატვირთვის საჭიროებების გათვალისწინებით.(მაგალითად,ჟურნალში ჩანაწერების გაკეთებისას}
მიიღეთ მოსწავლის მიერ მშობლიურ ენაზე შესრულებული დავალებები შემდგომი თარგმნისთვის.

მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
პრეზენტაციების მომზადებისას გამოიყენონ დამატებიტი მულტიმედიური ფუნქციები.
თუ მოსწავლეს განსაკუთრებული ტექნიკური უნარი გააჩნია მიეცით  შესაძლებლობა შექმნას კლასის ბლოგი.
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები


ტექნოლოგიატექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის  საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)

 ფოტოკამერა
 კომპიუტერი (ები)
 ციფრული კამერა
 DVD ფლეიერი
 ინტერნეტკავშირი
 ლაზერული დისკი
 საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
 პროექტორი
 სკანერი
 ტელევიზორი
 VCR, ვიდეო
 ვიდეოკამერა
 ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
 სხვა      
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
 მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
 საგამომცემლო პროგრამები
 ელფოსტის პროგრამა
 ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
 ფოტო/სურათების დამუშავება
 ინტერნეტძიება
 მულტიმედია
 ვებგვერდის შექმნა
 ვორდის პროგრამა
 სხვა      


ბეჭდვითი მასალები
ბუნება-გ.კვანტალიანი, ქართული-ნ.მაღლაკელიძე,ხელოვნება-ნ.მაჭარაშვილი
ინვენტარი/მასალები
ფერადი ქაღალდები, ფანქრები,გუაში,წებო,პლასტელინი,სხვადასხვა ბუნებრივი მასალა.
ინტერნეტრესურსები
https://www.google.ge/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=%E1%83%AC%E1%83%98
სხვა რესურსები
ბუნებაში გასვლა და ბუნებრივ მოვლენებზე დაკვირვება.



No comments:

Post a Comment